Anis

כוכב האימון-קואוצינג של ANIS

אניס | כל אחד כוכב

תהליך אימון חרום  מטפלים עיקריים בריאות לבחירת קריירה לקשב וריכוז לזוגיות לפנאי *

אימון | לקשיי קשב וריכוז ADHD

הינך דוחה עשיית דברים; מטלות; לימודים, ומשאיר הכל לרגע האחרון?
מרגיש/ה הרגשת חוסר מיצוי עצמי וכישלון?
לוקח/ת החלטות פזיזות, מבלי לשקול את ההשלכות?

ADHD משפיע על כל תחומי החיים שלך, לימודים, זוגיות, עבודה, משפחה, חברים ועוד, וזה לא חולף אף פעם.
כמי שעבר כבר דרך ארוכה עם ה-ADHD שלי, יכול לומר שהחיים מסתדרים רק כאשר הינך מיטיב להכיר את ה-ADHD שלך ו"את השפעותיו" על חיי היום יום שלך.
באופן זה בלבד, תוכל לנהל את חייך כפי שהינך רוצה ומתכוון, ולא שתוצרי הלוואי של ה-קשב וריכוז ינהלו אותך ואת חייך.

אימון ADHD

תהליך אימון-קואוצ'ינג יעזור לך להבין, בדיוק רב, מה הסיבה לדברים שמפריעים לך לתפקד כפי שהייתה רוצה וללמוד איך להתגבר עליהם בעזרת אסטרטגיות שמיוחדות למטרה הזו. דברים כמו למשל, מה הסיבה שאת/ה דוחה עשייה של משימות? מה הסיבה לאימפולסיביות ולחוסר התכנון והארגון שלך בדבריך? מה הסיבה שאתה מתחיל הרבה מטלות אך לא מסיים אף אחת מהן?

ADHD משפיע על כל תחומי החיים שלך, לימודים, זוגיות, עבודה, משפחה, חברים ועוד, וזה לא חולף אף פעם.

מה הסיבה שכל כך חשוב להבין ולשלוט ב-ADHD שלך?…כדי שהוא לא ישלוט בך ויקלקל לך את חייך ותחיה כל הזמן עם הרגשה של פספוס וחוסר מיצוי של החיים שלך.

תהליך אימון-קואוצ'ינג הוא מה שיביא אותך להשיג את מטרותיך ולנווט את חייך בצורה טובה ושלמה יותר ולחיות חיים מאושרים יותר.

כל זה בתהליך קצר מועד של כ-16 מפגשים, עם ליווי צמוד שלי, תמיכה והנחייה והקשבה מלאה לצרכיך.

ייחודה של שיטת אניס גם בכך שמפגשי האימון האישי מתקיימים אונליין דרך סקייפ או מסנג'ר, דבר שמותאם לחיים המודרניים, נוח ונגיש יותר, חוסך זמן רב וצורך בסידורים מיוחדים ונסיעות.

קיום של מפגשים פנים אל פנים יהיו רצויים ואפשריים בהתחלה ובסיומו של תהליך האימון וכמובן ניתן יהיה להיפגש עוד אם אתה רוצה בכך וזה תורם לך.

איך מושפעים הסטודנטים, התלמידים או המבוגרים שרוצים ללמוד, מהפרעת הקשב וריכוז?

מאז שהפרעה זו מתחילה להופיע בבית הספר היסודי, בדרך כלל בגילאים צעירים, זה גורם לעתים קרובות לקשיים חינוכיים, שיכולים להתבטא (באנשים מסוימים, אצל כל אדם יכול להיות קושי אחר) ברכישת שפה וחוסר יכולת בהבנת רצף סיפורי בכל תחום כולל מתמטיקה (דיסקלקוליה ודיסגרפיה הן לקויות למידה שבד"כ נלוות להפרעת קשב וריכוז וקשורות אחת בשנייה בכל מיני רבדים); חוסר יכולת להתמקד ולהתרכז לאורך זמן ולמקד את המבט לאורך זמן (המחשבה נודדת לכל מיני נושאים מסיבות שונות, ויזואליות ומחשבתיות); היפראקטיביות, שמתבטא בחוסר שקט ותנועתיות (שבבסיסו הוא פתרון שהגוף נותן כדי ליצר "דופמין" במוח, מה שמאפשר יכולת ריכוז)….ועוד.

ראשית אני פונה אליכם, הורים לילדים צעירים שהובחנו עם הפרעת קשב וריכוז ומבקש שתשאלו את עצמכם :

"מה אני, כהורה, מוכן לעשות למען האושר והצלחה של הילד/ה שלי?". שאלה זו היא לא רק רטורית – שברור לגמרי שהורה רוצה עבור ילדיו את הכי טוב האפשרי – אלה גם שאלה שמניעה תהליך של מחשבה והנעה לפעולה אצל ההורים, ושמטרתו היא אחת, לבצע את המהלכים הנכונים ביחס לתמיכה והטיפול שהבן/בת צריך לקבל על מנת לעזור לו ולסייע לו בדרך לחוויית ההצלחה בחייו.

אצל ילדים מכיתות ב', שעברו אבחון, ניתנות לעיתים קרובות בתרופות מעוררות , כטיפול תומך בתסמיני ה- ADHD, ומאפשרות תווך ריכוז ארוך יותר, בעיקר בזמן לימודים – כגון, ריטלין, דומיהם ותרופות שפועלות על מנגנונים אחרים במוח.

כאן בד"כ מתחילה הדילמה של ההורים, "האם לתת לילד שלי ריטלין?", שאלה שבד"כ נשאלת על רקע מידע שלילי לגבי ריטלין וחוסר מידע נכון אצל ההורים.

 "אני יכול לומר כאדם עם הפרעת קשב וריכוז וכאבא לילדים שירשו ממני את המתנה הזו, שחווית ההצלחה של ילד עם הפרעת קשב וריכוז יכולה להיות חיובית או שלילית בתלות ישירה ללקיחת ריטלין למטרה לימודית…כל הילדים רוצים לחוות חוויות הצלחה ולא כישלון, תשאלו אותם! ונטילת ריטלין לצורכי לימודים הוא חלק גדול מכרטיס הכניסה להצלחה בלימודים.

עבור תלמידים עם ADHD זה נפוץ גם להתמודד עם בעיות שינה. על פי נתונים של קרן השינה הלאומי האמריקאי – – תלמידים עם ADHD חווים שיעור גבוה יותר של עייפות במהלך שעות בית הספר, כמו גם הפרעות שינה נשימתית ותסמונת ההיפראקטיביות. הם גם מדווחים כי חוסר שינה יכול להחמיר סימפטומים של ADHD, כולל מיקוד, ריכוז והיפראקטיביות.

  • תלמידים, סטודנטים ומבוגרים, ממשיכים לחוות את ההשפעות השליליות של ADHD כפי שהם לאורך חייהם, בתחנות שונות בתחומי חיים שונים, כגון, עבודה ומציאת עבודה, יחסים בינאישיים, זוגיות, חוסר יכולת בקבלת החלטות או לקיחת החלטות לא שקולות ועוד.

למרבה הצער, ע"פ נתונים סטטיסטיים, כ-30% מבני הנוער עם הפרעת קשב וריכוז ינשור מבית הספר לפני הסיום, לעומת 15% בלבד של בני נוער שאין להם הפרעת קשב, על פי מחקר מאת ג'ושוע ברסלאו עבור ה- Journal of Psychiatric Research.

מה שבעייתי הוא, כי תלמידים עם ADHD נוטים פחות להירשם ללימודים גבהים, מאשר סטודנטים שאין להם הפרעת קשב וריכוז, על פי מחקרים סטטיסטיים שנעשו. באופן כללי, אוכלוסיית ה- ADHD נוטים פחות ללמוד לתארים – ראשון, תואר שני ושלישי מאשר אנשים ללא ההפרעה. הסיבה לכך היא הקושי הלימודי העצום שחווים במשך השנים ומעגל הכישלון שרודף אותם פעם ועוד פעם ומגביר כל פעם יותר את הרגשת חוסר המסוגלות והדימוי העצמי הנמוך שנוצר כתוצאה מכך.

  • כמומחה לאימון אנשים עם קשיי קשב וריכוז, מהניסיון שצברתי, אני יכול להצביע על כך שילדים או בוגרים שמקבלים מהוריהם את "התמיכה הנכונה" במשך השנים, הן תרופתית והן בעזרת תהליך אימון לקשיי קשב וריכוז, הם אלו שיוכלו להצליח בתחומי החיים השונים בחייהם ולהרגיש מאושרים יותר.

אז מה נעשה כדי לשפר את הבעיות שמפריעות בדרך לחוויית הצלחה וחיים מאושרים?

היום, בעידן שהמידע נגיש בקליק, אפשר שהורה יעשה עבודת רקע על מגוון פתרונות, בנוסף (לא במקום, בגלל חוסר ביכולת התמדה לאורך זמן) לתרופתי ולתהליך האימון להפרעות קשב, שיכולים לסייע בכל מיני סוגיות שקשורות לקשב וריכוז ולקויות הלמידה, כמו, תרגול של אומנויות לחימה מהמזרח הרחוק, ספורט, מדיטציה, ללמוד כלי נגינה אהוב, להתחבר לטבע בדרכים שונות, ועוד; תחביב שהילד/ה אוהב, מצליח בו, ומאפשר לו לחוות הצלחה.

*שורות אלו מבוססות על ידע מקצועי מצטבר אישי וממקורות מידע מקצועיים.

*סודיות מובטחת בכל שלבי תהליך האימון-קואוצ'ינג.