Anis

כוכב האימון-קואוצינג של ANIS

אניס | כל אחד כוכב

תהליך אימון חרום  מטפלים עיקריים בריאות לבחירת קריירה לקשב וריכוז לזוגיות לפנאי *

רגע...יש לי שאלה!

ממליץ לך לעבור על מגוון התשובות לשאלות שיעניינו אותך בהקשר לתהליך אימון-קואוצ'ינג. קיים הרבה חוסר ידע ודיסאינפורמציה בנושא חשוב זה. באתר Anis הכל יוסבר ויהיה ברור, כגון, מהו אימון-קואוצ'ינג? מה אני מקבל מתהליך זה? כמה זמן אורך התהליך?....ועוד.
אבי-ווילי מאמן-קואוצ'ר
אבי-ווילי
מאמן-קואוצ'ר

לתהליך אימון-קואוצ'ינג יש מטרה עיקרית אחת, להביא את "המתאמן" – שזה את/ה שבאים לעבור את התהליך – למצב של "שיא הצלחה", בנוגע למטרה שבחר לעסוק בה ולהשיג, ובכלל, בכל תחומי חייו ופעילותו השונים; וכתוצאה מכך להביא לתחושת "אושר" בחייו.

האימון-קואוצ'ינג אינו עוסק בפיתוח של יכולות המתאמן, אלא בחשיפה והכרה מחדש של מכלול מאפייניו האישיותיים; ערכיו המרכזיים; עקרונות פעולה; ויכולותיו של "המתאמן", ולנהל ולמנף נתונים אלו על מנת להשיג את מצב ההצלחה הכי גבה, האפשרי. במקביל, המאמן מאתר אצלך "המתאמן", נקודות חולשה, שמאבות חסמי הצלחה בהשגת מטרות, ומלמד להסיר ולנטרל מכשולים אלו. כך שבסוף התהליך "המתאמן" יוצא עם תוכנית פעולה מסודרת או תשובה קונקרטית לגבי השגת המטרת האימונית שהביאה אותו לעבור את התהליך.

גדולתו ויתרונו הגדול של תהליך אימון-קואוצ'ינג הוא בהיותו קצר מועד וממוקד מאד, ואורך בין 10 ל-13 מפגשים שבועיים, של שעה וחצי.

 

אין שיטה או דיסציפלינה שמסוגלת להביא להשגת מטרות וליצירת שינוי בחייו של אדם, כמו שיטת ה"אימון-קואוצ'ינג".

הסיבה היא ששיטת ה"אימון-קואוצ'ינג" מורכבת מאסופה של המודלים והכלים הכי טובים מכל התחומים המקצועיים שמרכיבים אותו והוכיחו עצמם בהשגת תוצאות ברמה הגבהה ביותר (פילוסופיה: "חשיבה תוצאתית"; ניהול: ניהול ממוקד תוצאות; פסיכולוגיה ופסיכוטרפיה: "שאלות והקשבה", "התחברות רגשית", "חיזוק חיובי"; ספורט: "מחנה אימונים"; "מדידת תוצאות"; הדידקטיקה של המקצועות: רמה מקצועית; שיווק: אסטרטגיה אישית; סוציולוגיה: מיפוי ומינוף משאבים חברתיים כמקור מרכזי לגיוס משאבים; מנטורינג: תמיכה וגיבוי רוחניים; תמיכה וגיבוי רגשיים; מעבר לתחומים אלה, תורם המאמן מחומי עיסוקו ומקצועו כערך מוסף).

ייחודיותו של האימון-קואוצ'ינג היא במכלול התחומים המרכיבים אותו וכוחו בכך ש-"השלם" טוב יותר מסך חלקיו.

תאר/י לעצמך, שתוך פרק זמן קצר, הינך יכול להביא לשינוי מהותי ולשיפור חייך האישיים. זה ממש כמו לשגר את עצמך לעבר מציאות אחרת שתמלא אותך באושר רב.

תהליך אימון-קואוצ'ינג יעזור לך בהשגת מטרותיך החשובות, בצמתי חיים גורליים ובפתרון להתלבטויות ושאלות לגבי חייך האישיים, החברתיים; הזוגיים; המקצועיים; הכלכליים; ועוד, המעסיקות אותך והינך רוצה לשפר או לשנות או לבחור. כך שבסוף התהליך תקבל תשובה ברורה לשאלותיך ובאיזה אופן הינך צריך לפעול כדי להשיג את מטרותיך.

תהליך אימון-קואוצ'ינג מתאים לכל אחד בעיקרון, בתנאי שמי שמגיע לתהליך זה "מחוייב" כלפי עצמו וכלפי עשיית התהליך. ישנו מצב שהמאמן יקבע שהמתאמן אינו בר אימון, והוא, אם המאמן מבחין שבמטרת האימון יש ציפייה לפתור משהו בעל אופק פסיכולוגי או מתגלה דבר מהפן הפסיכולוגי (אימון-קואוצ'ינג אינו תהליך טיפול פסיכולוגי), ואז המאמן יפנה את המתאמן להתייעצות עם מטפל מתאים.

מכיוון שתהליך אימון נחשב לכלי "שיקומי", כי הוא מסייע לאנשים לשפר ולשקם חלק או חלקים מחייהם, אז הוא גם מתאים למי שאחרי טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי וזקוק לעזרה וסיוע בסידור חייו והשגת מטרות בתחום/ים חיים מסוים.

קרא עוד….

בשונה מתהליכי הייעוץ המוכרים – המתמקדים במתן עצות, ובפיתוח דפוסי התנהגות והתנהלות, ובסגנון ואישיות – ה- Coaching מתמקד בתוצאות; בכלים ובאמצעים להשגתן, ובהסרת מכשולים. כלומר האימון מתייחס לנתונים אלו כנתון ומתמקד בשאלה:

"כיצד ניתן, על בסיס מכלול מאפייניו ויכולותיו של המתאמן, כפי שהם, לנהל ולמנף נתונים אלו לרמת ההצלחה המיטבית והמתאימה ביותר האפשרית?"